madelicious

musik, vardag och fest. puss.

Sambosar

Kategori: Allmänt






I söndags fick jag sluta tidigare på jobbet, så jag o min sambo blekte utväxten tillsammans och käkade ostbricka framför Black Swan. Igår drack vi rosé och åt fiskgryta med ris och kollade på girls och keeping up eith the kardashians. Idag har vi kollat på massor med filmer och käkat popcorn och scones. 

Kommer bli värvad till biggest loser om det fortsätter såhär. 

På nattbuss 791

Kategori: Allmänt

Hej friendz. 
Sitter på nattbussen hem från mitt första stängningspass på jobbet, slutade 00.30 och sista pendeln går 00.23. Lagom skönt alltså. 
Men med två hastigt inköpta cheeseburgare som färdkost och middag, och en timmes podcast (Arkiv Samtal) så bör de 54 minuterna till Rönninge gå på ett kick. Är redan typ i älvsjö, bara sådär! Imorgon ska jag sova aslänge och sen äta ägg till frukost.
Puss. 

Recap

Kategori: Allmänt







Lite över en vecka i nya läggan, mycket har hänt. Highs and lows och känslan av att misslyckas som vän vad man än gör. Så mycket god mat och gott sällskap, jag vill bjuda in folk på middag mest hela tiden. Jag vill så mycket, men får hejda mig lite. Har blivit klar med utbildningen på jobbet på sju dagar istället för tio. Känner mig asbra. Är jättekär. Kollar redan lägenheter tills det är dags att flytta igen, den här ständiga stressen att man aldrig kan rota sig någonstans. Men mysigt är det, att kika på fina lyor och låtsas att man kan få dom i någon parallellt universum. Inatt åker en av mina bästa vänner till andra sidan jorden, känns i hjärtat kan jag säga. Men ska dit och krama lite på henne nu. Puss.

Back to the roots

Kategori: Allmänt






 
Första natten i nya läggan är avklarad, första lax-måndagen med madde som veckans kock är också avklarad (nästa vecka är det min tur att bjuda på lax, bra ny tradition) nu ligger vi i våra sängar som står bredvid varandra i ett sänglandskap och kollar på paradise hotel. Fyfan vilket dåligt program. 
Min kära boyfriend sov första natten med oss här, och idag har vi haft en mysig-inte-göra-något-dag. Såå behövligt. Fick även asfint beröm på jobbet då jag hade gjort en pasta till en hemlig gäst som utvärderar allt på restaurangen undercover, och jag hade gjort den PERFEKT! Tredje dagen på jobbet, alltså!!!! Så stolt över mig själv. Går asbra på nya jobbet och jag får jättemycket beröm. Känns bra som fan! Nu ska jag somna till sex and the city. Puss.