madelicious

musik, vardag och fest. puss.

Maskinen för alltid

Kategori: Musik

behöver jag ens länka till Maskinens nya album på spottan? har du ngt vett i skallen så har du redan lyssnat in dig! klockan är 13.22, det är fredag och snart ska jag ner på stan och hämta mitt funktionärspass, tshirt och lite andra saker. kl 18.00 är det plats i entrén som gäller, och sen ska jag och Ida rocka där hela kvällen! kanske kan smita ifrån och kika på svenska björnstammen en sväng under kvällen också :)
OCH IMORGON GÄLLER DET, då återförenas jag med mina älskade, Frej & Herbert <3
ses snart grabbar.

vill till stadion 2 juni

Kategori: Musik

äntligen vaaa

Kategori: Musik

älskart. klassiskt skolad från början är han, det hör man tydligt i denna låt!

Denna vecka <3

Kategori: Allmänt

idag: Maskinen släppte nya albumet. KÄRLEK! Zedd's nya Shotgun kommer också släppas idag NÄR?!?
imorgon: tentaplugget är över! tentan ska alltså skrivas
torsdag: Lov!!
fredag: jusse, linnea lundh-hund och Nädz kommer hit <3 funkisfunkis på umeå open!
lördag: fysträning med rugbytjejerna, lunch på café göteborg, fäst & tacos hos jonas, Umeå Open, MASKINEN <3
söndag: åker söderuuuut <3

Hunger Games

Kategori: Allmänt

osar sommarparty

Kategori: Allmänt

jaaa jag veet att dipdye är lite "last year", men jag kan ändå inte sluta tänka på snygga shorts, mina höga klackar och ett slappt linne med ett snygg halsband OCH DIPDYES. på med solisarna och häng på en uteservering och drink svingoda drinkar. låter ju inte helt dumt om du frågar mig. kanske kanske kanske att man ska införskaffa sig hårmascar eller "hairshadow" som det finns något som heter. för att görareee för en kväll liksom. gah, känner mig som en wannabe. kommer nog inte hända. aja. puss på er!

Umeå Open 2011

Kategori: Musik

bilder från förra årets Umeå Open, snart dags för årets upplaga.
jag ska vara funkis på fredagen och på lördagen ska jag, josse, nathalie och linnea dansa och skrika till Markus Krunegård, SMK, Glasvegas och sist men inte minst Maskinen <3

@alanhungover on twitter

Kategori: Tips

I'm a happy happy girl, with a happy happy smile!

Kategori: Allmänt

yes mina vänner, kommer ni ihåg dängan med bubbles? hähä.
men varför är jag happy då? jo för jag får tillbaka på skatteeeeeen, och inte lite heller, 13 lax! nöjd tjej sitter här, mhm! kommer bli en bra sommar :):):):):)
har skrivit kontrakt på ett studentrum nu också, 1 maj får jag nycklarna till rullstensgatan 10! nydalahöjd it is alltså. känns bra, hade velat ha ett annat rum hellre, men någon annan snatched it from me!
blir dock dubbelhyra en månad, men... hellre det än att behöva flytta två gånger och krångla när jag egentligen vill åka ner till sthlm då. så blir lite skönare på det här sättet! betalar ingen hyra för juni och juli iaf, stört skönt!
nu ska jag käka och duscha, puss på er!

Zedd's not dead baby!

Kategori: Musik

jävlar i haveeet vad jag älskar detta! ZEDD BABY!

fina bilder :):)::):):):)::):):):):):):):)

Kategori: Allmänt

SNYGGA!

Kategori: kläder & skit

tagg inför imorgon!

Kategori: Allmänt

imorgon är det freeeedag, äntligen!
det ska bli plugg, träning och fest! Norlie & KKV spelar på coronken, blir nog att man slinker dit.
har gått runt och varit otroligt kramsugen hela dagen, det finns inget som är så underskattat som kramar!
så kära vänner som träffar mig imorgon, var beredd på min varma, kärleksfulla famn! ;)
just nu spelar Zedd mest av allt på spottan, dagens knark!

NattugglaN

Kategori: Allmänt

hejpåeeer, i vanlig ordning så vaknar sinnena till som bäst vid midnatt.
dagen har spenderats till mesta del i mjukisar, i sängen, pluggandes. ja ni vet hur det är, tenta-p börjar tidigt!
fick en bra-dålig överraskning idag också när jag såg att Zedd har blivit bokad till emmaboda. Ae, jag orkar inte! det börjar bli för många bra band där nu, kan ju inte missa det!!!! vi snackar Porter (my love) Robinson, Maskinen, Far &Son, Den svenska björnstammen, Crystal Castles, Steve Aoki, Kapten Röd, F.O.OL, BeataCue OCH Nause. men kruxet är att det är samtidigt som mitt efterlängtade sthlm 10's, OCH att det är mitt i busybusytime på jobbet, så jag kanske måste jobba satan den helgen. fattar ni vad jobbigt?!
vill dö lite när jag tänker på det faktiskt. förträng, förträng till en annan grå dag!

FINT!!!

Kategori: Musik

När jag har tråkigt..

Kategori: Tips

..så kollar jag på joel zimmerman, även känd som deadmau5, på ustream eller klipp av hans ustream på youtube. han är så sjukt entertaining! ibland bjussar han på smakprov från nya låtar, hans katt är med hela tiden, och roligast är när han dampar på saker. klicka nedanför och kolla!

Swedish house mafia med nytt material

Kategori: Musik

SHM fortsätter i lite samma anda som i "Antidote" i nya "Greyhound".
ingen instantlove för mig, men hey, jag tyckte inte så mkt om antidote i början heller, sen totalälskade jag den. hoppas att någon grym person gör en fet remix på den, den kan behöva lite mer "tyngd", vill ha den lite skitigare helt enkelt.  men ska lyssna mer på den, kommer säkert kvala in på knarklistan snart.

blåmärken är badass!

Kategori: Allmänt

man ser inte det så bra, men knät är fortfarande svullet och helt blått. älskar blåmärket på låret, så jävla badass!!

Bilder från helgen

Kategori: Allmänt

lägenhetsjakt

Kategori: Allmänt

hej på er!
sitter just nu iklädd en blodomloppet t-shirt, snygga trosor från soc och en jättefinne i pannan. vackert!
letar runt på bostadens sida, då jag måste vara ute från min lägenhet 31 maj. och blev så lycklig när jag loggade in! för jag hittade den perfekta lgh! men några saker ska ni veta:

1. jag har kötid sen oktober 2010. det ger mig ingen riktigt lägenhet, men ett studentrum hur lätt som helst.
2. jag vill då bo på bästa möjliga ställe för studentkorridorer, Nydalahöjd.
3. jag har vant mig vid yta, och att betala 3100 kr i månaden för hyra.

då mina vänner hittar jag ett rum, på nydalahöjd, 28 kvm och hyran ligger på 3000 kr i månaden! nu hoppas jag att den blir min, vore det bästa möjliga i min situation. enda minuset är att inflyttning 1 maj. meeeen, får väl betala dubbla hyror en månad då, eftersom med nya stället betalar jag ingenting på sommaren. score!
håll tummarna för mig nu!

tipselitips

Kategori: Allmänt


Download Tiesto ft. Kay Work Hard, Play Hard (Nik Rowan Remix)
Download Foo Fighters Rope (Deadmau5 Mix)
Download Kill The Noise Deal With It
Det här är det jag knarkar just nu! Dagens Drog!

Katt-tant ångest.

Kategori: Allmänt

hej på er. helgen blev inte riktigt som jag trodde, pajjade knät i första matchen, så blev nästan inget rugbyspelande alls.. men kvällen blev då bättre, med förvånandsvärt bra mello-final (live är bäst) och en liten utgång efter det. dock var jag sjukt trött, illamående och benet gjorde ont, så blev tidig hemgång.
men nu om något annat. ÅNGEST. som jag inte borde ha?!
Mina fina vänner förtjänar allt gott i världen, men fan, one by one så går dom och skaffar sig killar?! vafan liksom? det startar en oro för att bli gängets ungmö, bridget jones, katt-tanten som aldrig blev kär och dör ensam.
DRASTISKT jag vet, men gaah.
jag och Oliwia hade också ett samtal i bilen på väg upp til umeå, om hur skönt det skulle varit att bli välkomnad hem av en varm famn som bäddade ner en i sängen och erbjöd massage när man kom hem.
En toffel, åh vad det hade passat bra ibland! nu är jag inte en sån som gillar typiska toffelkillar, MEN dom ska veta när det är läge för toffling så att säga. det behövs ibland!
Ae, nu har jag klagat klart!

//Er Bridget.

Mot Stockholm!

Kategori: Allmänt

taggade tjej som har dragit på sig rugbytröjan och sitter just nu i bilen på väg söderut! (tidsinställt inlägg, jarrrrå) om ni vill veta hur det går med rugbyspelandet, klicka in er på min rugbyblogg, där jag kommer kunna blogga från mobilen (love wordpressappen) annars så ses vi och hörs nästa vecka! peace!

marmorering på naglar

Kategori: Allmänt

försökte mig på marmorering, gick inte jättebra, men ena tummen blev fin iaf!
vill bara ursäkta mina korta naglar, men pga mitt jobb, min utbildning och min idrott så kan jag inte ha långa naglar.
får öva lite mer och komma tillbaka med ursnygga bilder, vad säger ni om det? ;)

YoutubeBloggeN

Kategori: Allmänt

typ, känns så, haha! lite fler goooobitar har jag till er!

fortsätter min obsession med Porter,

Kategori: Allmänt

Mello-Madz

Kategori: Allmänt

Helloooo, mello-madde här! jomenvisst sörrni hörrni, jag och syster fick varsin biljett till melodifestivalen på lördag så... det är i globen vi hänger vid 18-22 då! ska se till att live twittra och nypa Danny i röven när han springer förbi (för det är jag värd)
Men innan dess, roadtrip ner till estocolmo, RUGBYMATCH, och förhoppningsvis får man smutta på någon fin öl, typ guinness! Efter Mello ska jag möta upp rugbyfolket igen, och jag vet ju vart jag vill dra för kvällen! hoppas bara någon är sugen på att dra med mig :):):):):):):):):):):)
PÖSS!

Taggad inför Umeå Open!

Kategori: Allmänt

var på funkismöte idag, och satan vad taggad man blev! jag ska alltså stå i entrén under fredagen (19-02) men eftersom vi är ca 12 pers på den platsen så kan man strosa iväg och kolla på de akter som man är sugen på. stört bra! sen verkar det som att syster josefin, linnea och nathalie kommer hit då också! kommer bli awesome, saknar alla tre! lördagen, med gratis inträde och fet efterfest med funkisar och artister, kommer bli så stört grym. MASKINEN <3 älskar att dom släpper sin nya skiva precis innan.
Sen att jag är ledig 1 ½ vecka efter det, fyfan vilken timing säger jag bara! blir att bila ner med tjejerna när dom ska hemåt och fira påsken i Trosa. PERFEKT! VINST! FEST! behövligt.
Nej, just nu är livet ljust! ska bara tenta av den här anatomin så den försvinner någongång, sen är jag på topp!
peace out.

Dans Dakar

Kategori: Allmänt

såg nyss en jäkligt schyst sak. jag har min sista tenta sista torsdagen i maj, och den helgen är det Dans Dakar i sthlm. det är alltså en festival på universitetsområdet, som förra året hade namn som Maskinen, boyz noize och crystal castles på scenen. var sjukt sugen, men då hade inte terminen slutat än.. bokade hitills i år är bl a Porter Robinson (se mitt tidigare inlägg om honom), The Bloody Beetrots, Familjen & F.O.O.L. kan bli skapligt fett! så funderar väldigt starkt på att dra hem dirr efter tentan och fira in sommaren med lite electro.
signade upp mig och syrran som funkisar, hoppas hon är på. annars får någon annan som är sugen gärna hojta till!

ED SHEERAN

Kategori: Allmänt

som med så mycket annan bra musik, så var det min fina vän Nathalie som skickade ett klipp med Ed Sheeran för ett par månader sen. blev kär i hans "A-team" och nu när hans album "+" finns på spottan så spelas han flitigt!

FEST

Kategori: Allmänt

Porter Robinson

Kategori: Allmänt

tipstipstipstips
Den här killen är alltså född 1992, har producerat låtar sen han var tolv, och har precis släppt en grym EP "Spitfire" ae, i mina ögon är han sjukt snygg också! han har redan samarbetat och hyllats av Tiësto, Lady Gaga, Skrillex, Knife Party, Avicii, Deadmau5, Afrojack, Dada Life mfl.
Håll ögonen på den här killen, han kommer bli stor!



KEEP CALM

Kategori: Allmänt

nu ska jag ge mig iväg på rugbyträning, pumpar musik på vägen såklart. låttips under (om ni har missat den här stört bra låten!)

Natthumor

Kategori: Allmänt

rugbytjejer är hårda!

Kategori: Allmänt

senaste gången jag spelade kontakt. typ. nästan. en till gång efter det.
och på lördag smäller det igeeeen, woop woop! ska bli så satans kul!
Umeå rugby (typ) anordnar stockholm sevens! stora essingens IP, lördag kl 12.00!
BE THERE!

Nya skor

Kategori: Allmänt

Nya fina skor från Asos, och en Zigge-nos. fick 500 pix av farfar så investerade dom i dessa fina rea-skor!
dör så fina dom är, älskar färgen, älskar höjden, ååååh. glad tjej helt enkelt!

Besatt

Kategori: Allmänt

ja, jag vet att den är gammal. men jag hörde den här låten först på grammys, och satan vad bra den är!
KNARK!


FEST!

Kategori: Allmänt

Hej Mars!

Kategori: Allmänt

1 mars, äntligeeeen! nu börjar "våren". har bara massor med saker att se fram emot som t ex. det här:
  • imorgon, FEST
  • om en vecka, sthlm och rugbyturnering!
  • om en månad, Umeå Open (Maskinen <3)
  • 13 april, Adrian Lux på Coronken
  • VALBORG
  • 1 maj, lillasysters studentskiva!
  • 27 maj OSPE-tentan, SEN SOMMAR!
  • sommaren i Trosa med jobb på sjökrogen, varma utekvällar och lådvin i parker
  • Sthlm Tens!
  • beachrugby i halmstad!
  • 13 augusti, cypern!
ja ni ser ju. massa kul!