madelicious

musik, vardag och fest. puss.

För Stor

Kategori: Allmänt

två sjukt bra låtar som nu finns på spottan!

Kategori: Allmänt

 
 

4 december på debaser slussen

Kategori: Allmänt

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

Diplo and Friends är en radioshow som sänds på brittiska BBC 1 Xtra. 
här har ni halloween specialen, gratis nedladdning!!
 
 

bokade precis biljetter för sthlmsbesök

Kategori: Allmänt

200 kr t&r, BUSS iofs, men jag behöver komma hem innan den 21 dec, och där fanns dom, billigaste biljetterna, på bästa datumet. lyckas nämligen pricka in en fin kväll på Debaser Slussen, med F.O.O.L och Zeds Dead. perfa. 
såååå tisdagen den 4 december åker jag söderut, och stannar till torsdag morgon! kort men härligt, som jag! (hähä)
bästa är att jag slipper missa skola den veckan och jag kan jobba hela helgen. high five till mig själv!

monday

Kategori: Allmänt

 

Something Good Can Work

Kategori: Allmänt

Upp - ner - arg - peppad - glad - ledsen - stolt - sårad-facinerad-äcklad-hungrig-apatisk-mätt-trött-pigg-trött-pigg-trött-trött.

min känslomässiga bergodalbana är inte att leka med idag.. om en liiten liiiten stund ska jag släpa mig iväg till jobbet för en classic söndag 18-03 (money makin)
ha det bra älsklingar, jag tycker om er.

Oct. 28, 2012

Kategori: Allmänt

Jag vill ha en IDGAFOS keps!!!

veckans mest spelade låt

Kategori: Allmänt

Högskoleprov

Kategori: Allmänt

This sucks. Tycker mer om de gamla provet! Orkar inte så här mycket matteeeeeeeee bajs.

saknar mina fina småsyskon

Kategori: Allmänt

Etude

Kategori: Allmänt

 

fnisselifniss

Kategori: Allmänt

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

your daily dose of Diplo kommer hääär!
 
 
 

sugen på new ink

Kategori: Allmänt

alla har rätt. när manväl börjat tauera sig vill man bara göra det igen!!!
jag har så många idéer i huvudet som jag vill ha (ja hörrni, jag SKA ha IDGAFOS på min kropp!!)
men tänkte dela en här med er!
när jag tatuerade mig så blev min syster väldigt sugen också, men hon var rädd att det skulle vara för impulsivt och att hon skulle ändra sig så det blev ingenting.
men det vi kollade på var ankare. sjukt klassisk tatuering egentligen.
det är också (för oss) en symbol för vårat kära Trosa, och jag ska vara ärlig, är ganska så peppad på tanken att vi skaffar oss matchande ankare som en "familjegrej"
tänkte sidan av revbenen/under bröstet/under armhålan där någonstans (typ som på andra bilden här under)
 

Birdy Nam Nam, gratis mix!

Kategori: Allmänt

 

längtar till 1 januari

Kategori: Allmänt

vad lyssnade jag på för 1 ½ år sen?

Kategori: Allmänt

våren och sommaren 2011 dunkade jag det här! : 
 
 
sjukt kul att kolla tillbaka i gamla listor ibland.. nostalgi som heter duga!

Kids, in the year of 2009..

Kategori: Allmänt

så var jag & familjen på Gröna Lund och såg en relativt okänd Lady Gaga uppträda. förband var ett gäng från L.A som kallar sig Hyper Crush, deras låt Sex & Drugs satte sig som klister och både jag och min syster tkt det va asfett. Nu hittade jag den här, co-produced med Diplo! jajemen, den mannen är överallt.
 
 

konsten att inte ge ett fuck eller skit

Kategori: Allmänt

fick sms av en tjej som ville kolla på mitt studentrum (har ju sagt upp det)
och vad gör jag för att piffa upp? bäddar sängen halvfint.
seriöst, kunde inte bry mig mindre om att sälja in mitt rum till någon.. bor ändå på nydalahöjd, här har vi fräschaste korridorerna i Umeå. BEHÖVS INTE SÄLJAS IN.
så. nu kommer hon snart. sen ska jag TRÄNA! jajjemen!
pösssdzzz.

Medans jag kommer ihåg

Kategori: Allmänt

har funderat lite på julens gåvor och min födelsedag. ETT TAG KVAR, jag vet, men man måste börja tänka i tid. vad jag hitills kommit på att jag önskar mig:
 
1. Sats guld-kort
2. SL-kort
3. feta hörlurar
4. sportarmband till iphonen
5. nya löparskor
6. rosa rugbyboll
7. ny träningsväska (min börjar bli sliten sörru)
8. presentkort hos frissan
9. presentkort på tatuering
 
ja det är väl det jag kommer på ju nu, praktisk tjej måste jag säga!

och på tal om Whiiite...

Kategori: Allmänt

..han släpper debut EP:n snart. 
 
checka out teasern!
 

Get into the Halloween mood!

Kategori: Allmänt

den hemlighetsfulla Whiiite från L.A har släppt några gratis halloweenremixer. 
laddade ner, blir nog perfa till nästa helgs spooky festligheter!
här har ni en av dom, drumstephalloween; 
 

Dagens remix

Kategori: Allmänt

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

 
Nyaste från Major Lazeeeeerrrrrr!

sluta deppa, börja springa.

Kategori: Allmänt

hej på er! 
gjorde något jätteläskigt igår. jag blottade mitt hjärta, talade ut om mina känslor.
och fick dissen.
köpte ett kilo godis och deppade ihop hos Julia och Jossan, som fick mig på bra humör igen.
MEN NU ÄR DET SLUTDEPPAT.
känns som det är tid för träningsnarkoman-madde att vakna igen.
Svett och Endorfiner är mina älsklingar som aldrig sviker! My lover Träningsvärk välkomnar jag med öppna armar!
jag ska göra det mesta utav min sista tid på iksu nu, mindre än två månader innan jag lämnar Umeå och flyttar neråt igen.
 
så var beredda på mycket träningsrelaterade inlägg, sorry men det är så det kommer bli,
 
PUSS

What You Know

Kategori: Allmänt

 
 
 
 

TBB kommer med nytt!

Kategori: Allmänt

att Sir Bob Rifo är makalöst grym visste vi redan. men denna nya dänga från The Bloody Beetroots i samarbete med Greta Svabo Bech är riktigt fin och fräsch! riktigt vackra vocals med tyngd i breakdowns!
 
 

MONSTA

Kategori: Allmänt

nu är äntligen MONSTA's EP ute! med några killerremixer dessutom, från riktiga big-deals som Skrillex, Nero, Alvin Risk, Dillon Francis och KillParis!
 
checka in!
 
 

en sån där segdag idag

Kategori: Allmänt

har sagt upp mig från jobbet idag. sa upp lägenheten igår, och måste komma ihåg att säga upp internet imorgon.. börjar sakta avsluta min tid här i Umeå, 2 ½ år kommer det ha blivit här när jag flyttar i december. istället för att kunna njuta av det, så har jag idag haft huvudvärk, varit trött och seg och det enda som hindrar mig från att gå till ica och köpa 5 kg godis är att jag är för lat för att ta mig dit. jag ska försöka tvinga mig till gymmet lite senare, var för länge sen jag var där nu.. men känner absolut inte för det, men jag vet ju hur bra jag mår efteråt. nu ska jag klunka lite koffein och hoppas att jag snart mår lite bättre. pöss.

dom är så konstiga, jag älskar det!

Kategori: Allmänt

Far & Son, Simon G och Frej Larsson.. haha.. alltså, läs bara HÄR

Det här med spotifylistor

Kategori: Allmänt

min spotify är kaoz just nu, orkar bara ägna tid åt två stycken listor.
 
FET JÄVLA MUSIK där jag lägger in fet electro, smutsig house och andra bangers,
HÖSTLIGT 2012, för alla andra låtar som man bara flyter iväg med, indieblandning typish. älskart. 
 
in o kolla och plocka era favvosar vetja!

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

det alla pratar om just nu

Kategori: Allmänt

EARGASM
 
 

När ens dödlighet blir så obehagligt påtaglig

Kategori: Allmänt

jag fick sluta tidigare idag på jobbet. 
när jag gick ut för att byta om och sätta på mobilen trodde jag den var sönder först, för den vibrerade som en galning när jag satte på den. 
men det var bara en massa missade samtal och sms visade det sig.
Mamma. 
"Du måste ringa josse, gutta är död"
.
.
.
.
chock.
.
.
ringer min syster, nu hysteriskt gråtande. det kan inte vara sant? hur? gulliga, söta Gustav, som har varit Josses killbästis sen lågstadiet, 19 åriga Gustav som har hela livet framför sig?
.
.
han hade inte svarat när Josse ringde, de skulle ju träffas idag. sen fick hon ett samtal från hans stackars mamma som berättade..
 
DETTA ÄR SJUKT, hur lyckas universum alltid med att ta de som minst förtjänar det?
Den där jävla epilepsin som har gjort hans liv så surt. 
jag gick hem i tystnad, helt knäppt tyst var det ute. fick stanna till ibland för att samla tankarna som bara skenade.
alla som jag har nära och tycker om, älskar, bryr mig om, fladdrar förbi i mitt huvud och jag vill bara ta alla i min famn och aldrig släppa. 
jag vill säga till alla jag älskar att jag älskar dom, för jag blir skiträdd för att det kan vara försent. för vad som helst kan ju hända.
.
.
Det enda som är säkert i livet är att vi kommer att dö.
det kan gå så fort, så lätt.
 
 
Gustav Engström, du förtjänade ett långt och lyckligt liv, det här är absurt och orättvist på så många nivåer. Vila i frid kära Gutta 
 
 

ibland kan man bli glatt överraskad

Kategori: Allmänt

jobbade en enda dag i september på Sjökrogen. men det var en jäävligt lång dag med bröllop, och OB typ hela dagen så blev en lön på 1900 kr. tack, dom hade jag inte räknat med! rakt in på sparkontot med er!

otroligt snygg video, rugby är bäst!

Kategori: Allmänt

Hemma hos Far & Son i Tokyo

Kategori: Allmänt

kolla i badkaret. HAHAHHAHA FREEEEJ
 

Två på resa

Kategori: Allmänt

kollade på det här igår, och åh nu vill jag åka till Ghana!
sen är ju Gina och Kodjo hur sköna som helst, jag vill va med i deras kompisgäng och skratta pga Kodjos roliga skratt. nae, 30 minuter har ni att undanvara på lite mys, jag rekommenderar!

FINALLY

Kategori: Allmänt

ni fattar inte, det här är min bästabästabästaBÄSTA låt. När den släpptes lyssnade jag på den bokstavligt talat hela tiden, och om jag är nere eller trött får dig mig alltid på bra humör. den är förknippad med så många bra saker och händelser så det är helt sjukt, t ex hela karusellen med att prata med, twittra med, och till slut hänga med Porter. så det är sjukt skönt, att över 6 månader efter att den har släppts, att den nu finns på spotify! och lyssna på extended remix, okej? PUSS
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

Daddy Diplo, så söt unge!
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

The Rules Of Dada

Kategori: Allmänt

Dada Life har släppt sitt album! med sommarens monsterhitar på såklart. 
aj lajk, men det blir lite tråkigt ibland. men de är onekligen partybangers rakt igenom!
 
 

Spor kommer tillbaka!

Kategori: Allmänt

Jon Gooch gör musik under flera alias, och under de senaste åren har han haft fullt upp med 'Feed Me' och glömt bort sitt originalprojekt  'Spor' lite grann. men nu kommer nytt från Spor! jag gillar det jag hör, även om jag föredrar Feed Me.
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

Dagens icke EDM låt!

Kategori: Allmänt

Maskinen

Kategori: Allmänt

LOL

Kategori: Allmänt

Dagens Spotifynyhet!

Kategori: Allmänt

 

JAG HAR FÖR MÅNGA ROLIGA BILDER

Kategori: Allmänt

oh, shit pommes frites! sa att jag skulle ta mkt bilder i helgen, och bilder tog vi, fyfan! 
ska man orka dela med sig av det ocksåååråååå
imorgon. i swear.
 
PUSS
 
PS. SMYGTITT
 

helgens iphonebilder *ocensurerat*

Kategori: Allmänt

fakc it, jag postar alla mobilbilder från helgen. fyllemadde, here we go.
 
MIN DATOR CPAR OCH VILL INTE VÄNDA BILDERNA, JAG ORKAR INTE

Deppigt

Kategori: Allmänt

Tillbaka i Umeå, nu väntar nattjobb. Helgens antiklimax

Oct. 14, 2012

Kategori: Musik

Vi har kult

Kategori: Musik

DEFINITIONEN AV 'ALL IN'

Kategori: Allmänt

bloggade ju om Feed Me's nya förut idag, och nyss släpptes videon! asgullig!
 

Here we go

Kategori: Musik

Mobilbloggarrrr hej på er. Lyssnar just nu på denna fina låt, var tvungen att dela med mig! Puss

hår funderingar.

Kategori: Allmänt

inte så långt kvar tills det är dags att besöka frisören igen. men vet inte riktigt vad jag ska göra med det.. färgmässigt that is.
 
ANTINGEN så behåller jag som det är, (ombre) men fräschar upp hårbottnen och lystern i färgen.
 
ELLER så går jag back to ordinary.
 
ELLER så satsar jag på en mörkare blondare färg i hela håret.
 
ELLER så färgar jag ännu längre ombre, så det nästan blir dipdye känsla
 
ELLER så går jag full on brunett.
 
OM JAG SKULLE PASSA I DET skulle jag färga det rött, som på bilden under. så fint!
 
VAD SÄGER NI?! HELP PLIZ

cutie pies.

Kategori: Allmänt

Bloglovin

Kategori: Allmänt

LOVE IS ALL I GOT

Kategori: Allmänt

Feed Me som vi inte hört honom förut! Denna sjukt bra låt är FRÄSCH! love it. tror du gillar också Nina!
 
kommer ut på itunes idag, och förhoppningsvis på spotify snart!!

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

 
SEXY VOICE MATTAFAKKAH

Angels

Kategori: Allmänt

dagens mood - dagens låt.
 

en sån dag idag.

Kategori: Allmänt

ser på facebook att Mord Fustang har ställt in på fredag, 2 av 3 från orginaluppsättningen av konserter..
vaafakk liksom. enda jag inte hade sett innan, så det var extra synd. 
så det blir Knife Party, Koan Sound och tjejerna i Fucking & Punching som kör. jag vet att dom spelade på Dans Dakar, men såg dom inte så har ingen koll på dom direkt. men aja, blir nog fest ändå.
MEN VET INTE VAD JAG SKAHA PÅ MIG/TA MED MIG.
tänke vara smart och resa med handbagage = krävs bra planering klädmässigt.
min garderob känns tråkig och ful, men kan inte komma på ngt jag vill uppgradera den med heller.
noll inspo alltså!!!!!
nae, ger upp för idag. 

Nytt från rebecca & fiona!

Kategori: Allmänt

 
helt okej, hade varit fetare med ett tyngre drop!

ja, ja, ja, JAA!

Kategori: Allmänt

 

ja,ja,ja,jaaa!

Kategori: Allmänt

Clarity på spotify!!

Kategori: Allmänt

nu har Zedd's album ÄNTLIGEN släppts i sverige!! in på spottan med er! nu har jag hunnit få några favvosar också, lyssna in er på Fall Into The Sky, Codec, och titelspåret Clarity!
 
 

Boys Noize

Kategori: Allmänt

även Boys Noize släpper nytt album idag, "Out of the Black" !
hitills är "XTC" min favvo, men måste lyssna lite mer! det kan ni göra med mig, on spottan!
 
 

Halcyon

Kategori: Allmänt

 
Ellie Gouldings nya album "Halcyon" är äntligen ute! älskar hennes röst, och so far är jag inte besviken! har bara lyssnat igenom halva albumet :)
 

TORRO TORRO

Kategori: Allmänt

ny mix från Torro Torro, fjärde låten är Dillon Francis nya. I LIKE
 
 

dör

Kategori: Allmänt

det är en sån dag idag när man bara vill ligga i sängen och äta glass. men jag har ingen glass.. fml. 
jag ska inte dra ner er i skiten med mig, have some Porter
 

Bootcamp

Kategori: Allmänt

hepphepp! ska äta äggröra och förbereda mig för bootcamp på IKSU!
total training + punch out, får se om jag kommer ut levande.
 
pöss!

Madeon har släppt sin EP!!

Kategori: Allmänt

förtidigt!!! trodde den skulle vara tillgänglig från den 8 oktober, men den finns redan på spotify! lycka!
 
The City EP heter den, och titelspåret KAN vara den mest feelgood och humörshöjande låten JAG NÅGONSIN HÖRT. nae, blir ASGLAD av det här låten, det är Language-varning på den alltså.
 
Netskyremixen på Finale är så underbart delikat, Icarus är en äldre singel som vi redan visste var bra!
lyssna in er här under!
 
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

Freeeedag

Kategori: Allmänt

jag var så taggad på fredag att jag skrev in fredag istället för användarnamn när jag skulle logga in på blogg.se... woops. hehe.
även om min fredag betyder mest jobb så är det ju även bara en vecka kvar tills jag åker ner till stockhooooolm och roligheter hela helgen! damn vad jag längtar, fet konsert, träffa underbara människor och saknade familjemedlemmar! nothing can bring me down! 
imorgon är det träning, fika med älskade rugbybrudar, ska hänga med miniwenelly (om hon vill) och sen jobb igen! Inte så dum helg hörrni!
 
vad ska ni göra? :)

aslsklkfndnfgf

Kategori: Allmänt

insomnia, igen! men jobbar natt två dagar i rad nu så det är väl bara behändigt antar jag..
har kollat runt på blocket efter lägenheter, och hittade en åh så perfekt! på kungsholmen också (!!!) stor terass och precis vid vattnet, nae det låter för bra för att vara sant,,
mejlade ett fett bra mejl så hoppas på svar... och att allt är seriöst och så.
inflyttning 1 januari, perfekt. 
har svårt att få något ur huvudet när jag har bestämt mig för att jag vill ha något.. 
but I'm not getting my hopes up too fast this time. 
mitt humör har varit som den brantaste berg-och-dal-banan ni kan tänka er idag, från superhappy till depp och sen upp och ner igen några gånger.
åt ingen jäkla kanelbulle heller, kan väl äta bullar när jag vill. hembakade, annars får de va!
om en vecka är det festfestfestligarefest
nu ska jag slå på något, en film eller så.
puss. 
 
 

Fake Blood

Kategori: Allmänt

Have some Zedd

Kategori: Allmänt

Emmaboda nostalgi

Kategori: Allmänt

sitter och pinar mig själv med klipp från bästa Emmaboda.
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

OPPA DUBSTEP STYLE

Kategori: Musik

m

!!!!

Kategori: Allmänt

snart är det helg igen, och dom brukar ju springa förbi som vi redan vet.. men i det här fallet så gör det inte så mkt! helgen är fylld med jobb, bootcamp, kompishäng, loppis och fikadejt. så ja, den kommer SPRINGA förbi!
 
nästa vecka släpps massor med bra musik, och jag är ledig från jobbet och åker söderut!!
Konsert med Knife Party, Koan Sound och Mord Fustang, familjemys och förhoppningsvis lite hockey! 
kan ju säga att det kommer mycket kul på bloggen nästa vecka!
nu ska jag göra lite tråkiga saker fram tills det är worywork time. 
sen iksu ikväll, lovelovelove. 
 
PUSS PÅ ER

Muse - Isolated System

Kategori: Allmänt

 
En av favoriterna från nya albumet " The 2nd Law"

Veckans matlåda

Kategori: Allmänt

Kycklingfilé med quinoa och ratatouille

Monsta - Holdin' on

Kategori: Allmänt

ännu mer muscial awesomness! Monsta har blivit remixad av sin boss Skrillex och Nero! ni hör ju, det kan inte bli fel! 

Stache - Video!!

Kategori: Allmänt

alltså Zedd baby, I wub you. för det är inte alla som släpper ett album och en video samma dag!!
 

CLARITYYYYY

Kategori: Musik

OMG DAGEN SOM JAG VÄNTAT PÅ SÅ LÄNGE ÄR HÄR!
 
ZEDD har släppt sitt album!!!!!! inte tillgängligt i sverige än, så in och lyssna här!

Music should either move your feet or your heart

Kategori: Allmänt

Timeshell & Ghosts That We Knew. ON REPEAT. 
 

byter ut dagliga kaffet mot te - nu är det officiellt höst

Kategori: Allmänt

för så är det ju. MAN VET att det är höst när man är mer sugen på te än kaffe. fact.
jag är seg idag... riktigt seg. det gick bra inatt på jobbet och fick t o m skjuts hem. men är ändå segare än kolapaj. ska snart knalla ner mot Haga för lite gympa, lite endorfiner är precis vad jag behöver just nu.
usch.
den här helgen/veckan som var har varit katastrofal matmässigt. bacl on track nu Madde. you've had your fun. 
tror jag måste till iksu efter rugbyn också, saknar att styrketräna så det är sjukt åt det. 
 
här har ni lite charmiga cambilder på en tufsig och rufsig segis. puss.
 

söndagen i bilder

Kategori: Allmänt

Fikade på Café Göteborg med Ida och Johanna, myyys, tjejsnack och paltkoma som heter duga! och ja, vi var tre som beställde in 4 krossad kladdkaka. vaskade en dock, som man ska göra. hittade även det gulligaste brödet när jag jobbade!!! ett mini friscobröd bland de vanliga, paxade det och gjorde mig en mini triple cheese till middag! gölligt och gött!