madelicious

musik, vardag och fest. puss.

Idag älskar jag stockholm

Kategori: Allmänt

När jag går från centralen till hötorget för att hinna med en snabbis träning, så är luften kall och krispig och frisk. Julbelysningen är uppsatt, och jag blir förväntansfull och det spritter i kroppen på mig.
"Tänk när det är mörkt och snön ligger gnistrande under och allt är så ofattbart mysigt"
Den hänger en doft av nybakade kakor i luften när jag passerar ovanför sergels torg, och det är sådär lagom mycket folk på gatan. Livet är en fest.



Ett litet stycke om oväntad kärlek

Kategori: Allmänt

För exakt fem månader sen så stängde jag relativt tidigt på jobbet och velade om jag orkade gå till två kollegers 20-årsfest, jag hade ju jobbat bakis i 12 timmar redan. Men en jättetaggad Madde drog med mig dit, och väl på festen så var alla jätteglada och det var en jättehärlig stämning. Jag fick en öl i ena handen och ett stort plastglas med vin i andra handen. Det hälsades, pratades, vi var ju dom enda som inte kände någon där. En kille var extra trevlig i den korta konversation vi hade och jag la honom på minnet. Den regnade det vodkashots och det var fuldans med madde och kramar och deeptalk med filip, "min bästa vän!!" Det blev sent, min trötthet kom ikapp och jag kollade runt mig. Där. Där var den där söta grabben. 
"Hej. Följ med mig hem"


Det var så oundvikligt att jag skulle falla för den här killen, han som med sitt vackra leende, underbara personlighet och sitt hjärta av guld, förtrollade mig utan att jag ens märkte det. 
Det tog 2-3 veckor innan jag blev kär på riktigt.
Det tog ytterligare en vecka innan jag vågade erkänna det.
Sen dess har allt fortsatt i stadig takt uppåt. 
Jag hade ingen aning om att kärlek kunde vara så enkelt, så självklart. 
Som att älska dig, är som att andas.
Och det känns galet att du bara har varit i mitt liv i fem ynka månader.














Helgen

Kategori: Allmänt











Kortis håris

Kategori: Allmänt



Happy wednesday

Kategori: Allmänt



Hej på er!
Missade min intervju igår pga ett bajståg som tyckte det var kul att spåra ur och skapa kaos i trafiken söder om stan. B A J S!!
Men! Har haft en otroligt mycket bättre dag idag, då jag vaknade bredvid min mysis, åt pancakebrunch med samma mysis och madde och sen åkte maddorna till rönninge och kollade på en lägenhet. 
Som vi ska flytta in i!!!! Så vi blir roomies om 50 dagar. Can't wait!!

big week

Kategori: Allmänt

hej hörrni.
har en busy och rolig och framtidsavgörande vecka framför mig!
imorgon: arbetsintervju
Onsdag: kolla på lägenhet
torsdag: klippa mig 
fredag: lön och catch up med Jessica
lördag: Bastille!
söndag: workaholic
 
 
men ja. några framtidsavgörande saker iaf!
lägenheten är en etta i rönninge, precis bredvid tåget.
diskmaskin, tvättmaskin, balkong, nära jättemånga släktingar, mycket billigare hyra än nu.
bor redan där i mitt huvud, tillsammans med Madde. 
hoppas allt går vägen denna vecka!!!!!!!!
I'll let you know.
PUSS!

4

Kategori: Allmänt

Halloj.
Sitter och väntar på bussen, ska till Salem där mitt kusinbarn ska döpas! Ikväll vakas inflyttningsfest hos fina emelie, och här har ni lite egobilder




Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

loong time, no see! DAGENS DIPLOOO IS BACK! ska hålla det dagligen fram till Major Lazer konserten den 19 nov, jag lovar!
 

lyssna på det här grabbar

Kategori: Allmänt

 
 
för er som är som jag just nu, och är inne på lite konstigare sound. 
puss

Död

Kategori: Allmänt

Hej hörrni. 
Sitter på bussen och mobilbloggar i vanlig ordning.
Buss 723 mot tullinge kyrka, jag hatar dig, du är så onödigt seg.
Har sovit ytterst lite inatt pga rastlös och för-oroad-över-livet-för-att-kunna-sova pojkvän. 
Åh, vet ju exakt hur det där är själv. 
Har köttat på max från 11-20.30 vilket gör den mest utvilade knäsvag, så har varit zombiemode på mig sista jobbtimmarna. Nu är jag snart i min säng och ska somna till ett avsnitt av kardashians ❤️ 
Puss på er

Ledig helg, wooh!

Kategori: Allmänt









Tja tja. 
Har haft en helt ledig helg, känns som evigheter sen! Fredagen var jag i västra skogen på förfest, skulle till kåken på simian mobile disco, men vi var så sena så det var fullt.. Sög lite, men åkte hem till mig med wille och bakade kladdkaka och myste med några skräckisar, no more depp :))) lördagen mötte vi mamma och steffi i stan, åkte med dom till trosa via kyrkogården för ljuständning och käkade middag med mami. Seeen blev det feeest i truuuusa. Det var askul, vi traskade hemåt vid femtiden, i sjukt tjock dimma och kallt som fan. Söndagen var sedvanlig bakisdag. 

Puss på eeee