madelicious

musik, vardag och fest. puss.

You & Me

Kategori: Allmänt

Throwback Thursday

Kategori: Allmänt

 
Knife Party i februari 2012. FAN va kul vi hade, helt galet. 
man ser det va? ;)

Crystal Fighters nya!

Kategori: Allmänt

åååh vad jag längtar tills spanska Crystal Fighters släpper sitt nya album! dom bjurrar på nya låten "You & I" som är somrig och gullig! hoppas verkligen på ett sverige besök ASAP!
 
"You & I" is a song that "describes how time can fly by at warp speed, or slow down into a dream, when you are in love. All the craziness going on around you hardly matters, all that's on your mind is you and your lover and that's it. Everything can be happening at once, but nothing is important, not even time, when you're together."
 

lite nyttigare äppelpaj

Kategori: Allmänt

igår höftade jag ihop en lite nyttigare paj än vad man normalt gör, utan mjöl iaf.
räknade ut att det blir 256 kcal/portion, och med en klick vaniljkvarg så blir det väl runt 300. inte fy skam! man blir även sjukt mätt på det. det blir knaprigt, lite salt smuldeg, söta mjuka äpplen och krämig kvarg.. MMMMMM VA GÖTT DET BLEV! här har ni receptet:
 
 
10 portioner 
4 äpplen
kanel
ca 4 msk flytande honung
4 dl havregryn
4 msk krossade linfrön
1 dl solrosfrön
1 nypa salt
1 nypa farinsocker
200 g margarin
 
gör så här:
 
skala och hacka äpplena i önskad storlek, krydda med kanel och ringla honungen över, så mycket som känns bra ( jag tog tyyyp 4 msk skulle jag tippa på)
blanda havregryn, linfrön och solrosfrön med salt och socker, och nyp sedan ner margarinet som en vanlig smuldeg. strö över degen på äpplena och sätt in i ugnen i 200 grader, ca 30 minuter
(när det börjar lukta fantastiskt i köket brukar det vara färdigt)
NJUT! 

This is a sad day!

Kategori: Allmänt

Norska producenten Dennis Johansson - aka Antichrist - har lagt musiken på hyllan.
han skriver såhär på sin fb-sida:
 
"I have nothing new to create anymore. Everything sounds like a rip off and everything has been done. I call the quits, nothing is exciting anymore either. May be a long break or a definitive end. I will of course leave my Facebook page and other profiles as they are. 
Thanks for the support for the last years. Haha omg sounds like a suicide letter. 

But you'll never know what will happen next but right now I think I will focus on other shit in my life. 

♥ peace"
 
han har även lagt upp sina sista projekt på sin soundcloud, ofärdiga låtar, för att ge det "sista" till sina fans.
 
Jag har bara sett Antichrist spela en gång, på förfesten innan Emmaboda drog igång på riktigt, men det var den galnaste kvällen på hela veckan för mig. galen dans, musikorgasm och bara ren och skär glädje. det känns tråkigt att inte gå på ett "riktigt" gig, och speciellt som jag hade hoppats att han skulle spela på Unwind i sommar. idag lyssnar jag på allt som finns ute av Antichrist! (vilket är ganska mycket, produktiv grabb det där)

några låtar jag tycker är bra just nu.

Kategori: Allmänt

 
'
 

HARD

Kategori: Allmänt

igår kom trailern till HARD summer 2013, maaaaj gaaaahd vad bra- (som vanligt)
 
sjukt bra line-up, här har vi en festival som jag CRAZY gärna skulle vilja gå på!!
folket bakom HARD konceptet är samma som gör HOLY SHIP, dom vet vad dom gör alltså, galet bra!
kommer ni ihåg förra årets trailer? asrolig den med.

BIRDY NAM NAM

Kategori: Allmänt

Franska Little Mike, Crazy-B, DJ Need och DJ Pone är Birdy Nam Nam, vars liveframträdanden är något utöver det vanliga! med hjälp av turntables kör dom de grymmaste livesetups jag vet. 
och jag tyckte A-trak var awesome förra året?!!?
dom har vunnit nördiga dj tävlingar, fått priser och utmärkelser. 
det här FÅR man bara inte missa på Emmaboda!
såhär ser en spelning med BNN ut:
 
 
dom fick sitt stora genombrott over seas när Skrill signade dom på OWSLA och gjorde själv flera remixer på "Goin' In", men finns ju många fler bra låtar!
checka in dom här:

The Great Gatsby

Kategori: Allmänt

snart kommer en film på bio som jag är ganska så exited att se, The Great Gatsby!
 
dels för att Leo är en fenomenal skådespelare, och för att soundtracket är något utöver det vanliga. 
eller vad säger ni om the xx, Lana del Rey, Nero, Florence & the machine mm?
lyssna och döm själv!
 
 

Nörderi Eufori

Kategori: Allmänt

jag har en tendens att snöa in mig så saker, nörda ner mig totalt, googla sönder, kolla på allt på youtube, kolla på alla bilder på tumblr etc etc. 
OCH nu tänkte jag lägga till en ny kategori här på bloggen om det, under namnet "Nörderi Eufori" (för det är min känsla typ)
VAD passar inte bättre att inviga den här kategorin under några veckor, om inte lite akter som jag vet att min Kära Miniwenelly inte har så bra koll på, men som vi ska go crazy till i sommar?
 
VI BÖRJAR MED ÄLSKADE NETSKY!
 
 
Boris Daenen är en belgisk gölleplött som sysslar med den härliga genren drum & bass, för att vara lite petig så kan man tilläga att det är liquid dnb som han sysslar med. men anyhooo, han är alltså född 1989, galet talangfull och galet uppskattad! (När jag träffar folk som säger att dom lyssnar på DnB så kan dom oftast bara nämna Netsky. jag ba suck, men okej) Han vinner sjukt mycket priser och ligger typ konstant på topplistorna i Belgien, (tänk er Swedish house mafia här) 
OCH I SOMMAR SER VI HONOM PÅ EMMABODA!
här har ni några gooobitar!
 
 

FEED ME SOME JON GOOCH PLZ

Kategori: Allmänt

 

I Need Your Love

Kategori: Allmänt

helt sjukt gullig video. I SHIP IT.
 

Major Lazerrrrr

Kategori: Allmänt

FREE THE UNIVERSE
 
albumet från Major Lazer har ÄNTLIGEN landat, lite försenat, mycket efterlängtat! 
därför tillägnar jag ett helt inlägg idag till låtar från nya albumet w/ remixer. 
 
albumet finns på spotify, såklart!
 
 
 
Sen har vi några remixer, som inte finns med på plattan, men som jag tycker är väldigt bra ändå!
 
 
 
 

Finaste nya vansen

Kategori: Allmänt

Frusen

Kategori: Allmänt

jag har inte varit ordentligt varm på flera dagar, vad händer???
ska tappa upp ett bad, kolla på någon film och ba ha de gött ett litet tag. 
känner inte för att skriva om någon musik just nu, finns för mkt, vet inte var jag ska börja. 
hej så länge.

soundcloud gottis

Kategori: Allmänt

Hej mina vänner. här sitter jag och pluggar, tänkte dela med mig av mitt study-soundtrack just nu. enjoy.
 
först en länk som inte ville embas https://soundcloud.com/tnght/acrylics
 
sen några embningar.
 

more music to tha people!

Kategori: Allmänt

hej, nu blev det sådär länge sen igen. 
just nu är jag inne i en sån period, att bloggmässigt suger jag.
jag gör mest inlägg för att påminna mig själv om bra låtar, men det funkar för mig!
lyssna på det här hörrni:
 
 
skön remix, gammal (typ två år sen den laddades upp) men jag gillar den. Jag gillar Trap, I do, men jag har saknat Moombahton och har känt att många gör mer trap än moombah, så är trilled att det kommer nytt och fräscht inom moombahton igen! Alex Metric har släppt ny EP. Ilium är min favvo, men alla låtar är sjuka! Black Tiger Sex Machine släpper en EP om en vecka, hoppas att den kommer till spottan direkt! tills dess bjuder dom på en preview