madelicious

musik, vardag och fest. puss.

äntligen söndagkväll

Kategori: Allmänt

hejhej! en jobbhelg är över, har inte gjort mkt mer än att jobba, kolla på lite hockey och åka tåg/buss.
imorgon är det plugg igen, hejohå!
MEN det har hänt lite roligt på musikfronten SÅKLART! OMG IT'S SO NEW AND FRESH MUSIC!
 
 
 
 
och sen så har det här klippet/reklamfilmen med Dillon Francis kommit, och man hör hans remix på Passion Pit's "Carried Away" . OMG, SÅ BRA.

CRNKN remix

Kategori: Allmänt

alltså. ÄLSKAR denna remix.
 

jag älskart!!!!

Kategori: Allmänt

 

friiday

Kategori: Allmänt

hej hörrni! helg, äntligen. kommer spenderas med jobb, rugby och häng i sthlm hela helgen, kommer hem på söndag igen! så här har ni lite tills dess, kommer nog inte blogga.
 
pöss
 
 

bilder från helgen

Kategori: Allmänt

have some tunez

Kategori: Allmänt

 

Nu var det ett tag sen igen.

Kategori: Allmänt

sorry guys! inte varit hemma så mycket, och då blir det dålig uppdatering!
vad har hänt sen sist? Ultra Music Festival har hänt, och det har livestreamats och hyllats och hänt roliga saker. här får ni lite gobitar i form av YT-klipp:
 
Zedd springer runt Deadmau5's cube iförd rosa kallingar (spola till 2.30 och titta noga om du bara vill se Zedd)
 
Dillon börjar sitt set vid 13:00 och öppnar med forever young. han fuckar upp och ber om ursäkt för han är så fuull..HAHA
 
 
Porter har gjort sitt set nedladdningsbart - JAG ÄLSKAR HONOM!!!!! har nog lyssnat 5 ggr redan. 
 
 
 

DAGENS DIPLOOO

Kategori: Allmänt

DAGENS DIPLO!!!
Keep it Gully EP, omg.
 
he's baaaack, och snart kommer ju även Major Lazers "FREE THE UNIVERSE"
 
det är DIPLO SPRING!
 
 

waaahwaahwiiiwaaa

Kategori: Allmänt

Hej Madeon, vad gullig och duktig du är! kom till sverige snart, helst nu!
 
//Mvh crazy swedish fangirl
 
 

tjena

Kategori: Allmänt

monday playlist

Kategori: Allmänt

 

deadmau5 on ustream

Kategori: Allmänt

alltså nörd-madde jublar när deadmau5 äntligen streamar igen! 
 

musikminne

Kategori: Allmänt

klickade runt, och satte på den här låten, kände inte igen titeln. när droppet kom så ba: JAG HAR DANSAT GALET TILL DEN HÄR LÅTEN.
 
härlig känsla, tror det var på debaser också.
 
 

I love A-trak

Kategori: Allmänt

Remixkungen Dillon traps Justin T UP

Kategori: Allmänt

 

ny dag, ny vecka.

Kategori: Allmänt

jag tror jag är lite vårdeprimerad.. need muziik.
borde också städa och tvätta. och plugga. 
AJA, gör det iaf till RL grime's ocencurerade mix från Diplo & friends.
puss.
 
 

Lemaitre - Fiction

Kategori: Allmänt

från nya albumet, kommer nu videon till "Fiction".
väääldigt charmig, I love it. och låten är sådär underbart skön och relaxed.

Easy Official video

Kategori: Allmänt

Nu är den här! Porter Robinson och Mat Zo's collab "Easy" har fått sin video, och den är väääldigt Porter.
enjoy!

FEST MED DYRO

Kategori: Allmänt

 
JUMP JUMP JUMP JUMP JUMP

Mera Flume

Kategori: Allmänt

eftersom jag vet att Julia blev lite kär i Flume hon med, så kan jag med gott samvete mata på er lite mer från honom!
 

Ellie

Kategori: Allmänt

jag har en sån girlcrush på Ellie Goulding att det är löjligt, JAG VILL VARA HENNE!
om drygt en månad så kommer hon till sthlm, självklart ska jag dit!
 
 
 
 
 

TGIF

Kategori: Allmänt

jag säger HEJ FREDAG med denna härliga remix. (HUR KAN MAN INTE ÄLSKA BOYS NOIZE OCH JUSTICE?)
 
 
 

Flume

Kategori: Allmänt

Flume är gulliga Aussien Harley Streten (21 år, mums) som jag tycker borde komma till Sverige asap!
Han har blivit galet stor i Australien på kort tid, och jag läste någonstans att han hade fyra st låtar på "Best of 2012" listan i Australien. 
Jag blev kär i "Sleepless" för några månader sen, och nu har han släppt en video till "Holdin On" - sjukt bra låtar båda två, och båda finns på hans debutalbum som också heter "Flume"! checka in!

BUTTERS THEME

Kategori: Allmänt

jag älskar:
låten
videon
Ellie Goulding
Diplo
Potato Will Eat You
 

Throwback Thursday

Kategori: Allmänt

jag försökte en gång förklara för min vän Teodor hur jag kom in på elektronisk dansmusik, och när jag började lyssna på det. jag sa då att det var nog när jag började gå ut på klubbar, men nu i efterhand har jag tänkt mycket på det där; när började jag egentligen lyssna?
först måste man tänka på definitionen av "elektronisk dansmusik" - den är gjord på datorn med electro sound och man dansar till den. (eller?)
I så fall var det E-type när jag var 10 år som fick mig hooked. 
jag minns också att "house" var ngt jag lyssnade på tidigt 2000-tal, men sedan glömt bort när jag fick min punkrock period, sedan indierock period osv. 
och jag vet inte om man kan klassa att dansa till David Guetta och Swedish House Mafia när man var nykläckt 18-åring riktigt räknas som att "upptäcka elektronisk musik"
nej, vi går nog till när jag började lyssna på det oavsett hur situationen runt mig såg ut, inte bara när det var fest. 
 
året var 2010, jag festade minst tre dagar i veckan och på en av dessa fester så introducerade en kille "dubstep" för mig. jag hade ingen aning om vad det var, tyckte att ordet dubstep lät komiskt men sen fastnade jag direkt för musiken. youtube var min bästa kompis och tillsammans hittade vi massor med gobitar.
 
och när jag på våren 2011 åkte hem och hälsade på min syster så spelades Skrillex hela tiden, hon var besatt. På något sätt kan man säga att "Scary Monsters And Nice Sprites" kom som en bomb och fick mig besatt, också. 
Sen den sommaren pumpades det bara electro,  helst electro house men även kärleken dubstep, och på hösten 2011 blev jag kär i Porter, Zedd, Knife Party, osv alla dom som nu är välkända och spelar för monsterstora publikhav.
Jag blir nästan tårögd av nostalgi när jag spelar vissa låtar, jag kastas tillbaka till den tiden då jag spelade dom som mest. här har ni några som gör mig OTROLIGT nostalgisk.
 
 

festligt från soundcloud

Kategori: Allmänt

 

Bonde do Role

Kategori: Allmänt

brasilisanska Bonde do Role är kanske mest kända i sverige för sin collab med Maskinen, men dom är ju också signade med Diplos bolag Mad Decent.
dom har ju släppt en låt som handlar om en "Swedish Girl" och "Pucko" (även namnet på låten)
jag försökte lyssna igenom texten, och handlar det alltså om den svenska chokladmjölken pucko?!?!? lyssna själva, och plz säg hur det ligger till. (hilarious)
 

Det är mars, och idag är det vår ute.

Kategori: Allmänt

hej på er! la ner ett tag här, som ni kanske märkte. no inspo.
men tamefan, när solen börjar lysa, så blir man gladare och kreativare!
vad har hänt ses sist? skolan rullar på, har spelat första rugbyturneringen för säsongen, dansade så mkt på Zedd att jag hade träningsvärk i tre dagar, har börjat twittra/facebooka/instagramma/spotifya för Unwind, (psst, tror det blir släpp idag. ganska stort! men killarna är lite sega, så vet inte säkert)
mer kommer jag inte på nu.
lyssnar på den här grymma remixen istället, älskar proxy och älskar trumpdisco.
puss