madelicious

musik, vardag och fest. puss.

Dagens Diplo

Kategori: Dagens Diplo

SÅ. JÄVLA. ROLIGT!

Kategori: Allmänt

ELECTRIFIED

Kategori: Allmänt

LA MUSICA mina kära vänner! mycket har hänt och mycket har släppts den senaste veckan. 
men det är lugnt, jag finns här för att guida er i rätt riktning!
 
first up: Modek, the one and only, har remixat Mat Zo & Porter Robinsons collab "Easy", på twitter har Porter tidigare utnämnt Modek till en "dröm att få en remix utav" 
Well Porty, LIVING THE DREAM då!
 
Lilla Popeska börjar växa till sig och bli stor, The New Kings har jag visat en teaser från förut, typisk housedänga! jag tycker dock den är gullig 
 
Ännu en dänga, nu ifrån Black Boots! poppig house, bra åka-buss-låt!
 
avslutar med något som bryter av mot det lättlyssnade och poppiga, en remix från bästa Fake Blood!
 
 
 
 

RUN THE TRAP

Kategori: Allmänt

Trapilicious inlägg, från mig, TILL ER!
 
 
 

THE PALACE

Kategori: Allmänt

The M Machine, kanske några av elektroniska stjärnhimlens mest underskattade stjärnor.
Hade äran att se killarna spela 3 (!) gånger på Emmaboda i somras, och hann även prata lite med dom och visa uppskattning! lite coolt var det att Emmaboda var deras första spelning i Europa någonsin, så jag hälsade dom extra välkomna, såklart!
om dryga två veckor kommer Metropolis pt. II, uppföljar EP:n från pt. I som kom 2012.
The Palace är första låten därifrån, och den låter precis som jag vill att TMM ska låta, drömska vocals, tyngden finns, och jag måste säga att det påminner lite om Muse (Black Holes and Revalations skivan ganska mycket)
 
är MYCKET förväntansfull inför EP:n!
 

Lemaitre

Kategori: Allmänt

 
snart, snaaaaart kommer nytt från norska Lemaitre!
längtar efter att fylla min spellista med deras sköna elektroniska myspop och halvsova på bussen.
kolla upp deras tidigare släpp på spotify, you'll love it.

Dom är tillbaka!

Kategori: Allmänt

Lonely Island is back people! för några år sen skrattade jag ikapp med resten av världen till videor som "Jizz in my pants" och "Like a boss". Nu är dom alltså tillbaka, ett album ska släppas 2013 och första singeln "YOLO" gästas av Adam Levine och Kendrick Lamar.
Grejen med Lonely Island är ju deras videor i kombo med texterna i musiken som ofta gör narr av ett fenomen eller liknande, så musikmässigt är det ingen hit så, men komik är det absolut!
sjukt rolig video om YOLO som spårar ur. ska bli spännande och se vad som kommer mer under våren!
 

DAGENS DIPLO

Kategori: Allmänt

det var ett tag sen jag postade en Dagens Diplo, I know you've missed it! det har jag iaf! här har ni en rappande Diplo, funnyyyyyy! 
 

FISTPUMP

Kategori: Allmänt

hej på er! sorry och ursäkta för min tystnad de senaste dagarna, har haft fullt upp och inget 3G!
men har några finfina tunes att bjuda på som tröst!
first up: Boys Noize remixar ProtoVision av Kavinsky, Den hittar ni här
 
TRAP! Butch Clancy ger oss Dopeboy, drop to the floor känner jag spontant!
 
 
GTA lovade en gratis remix när dom fick 10k likes på facebook, här är den, en trapig version av Laidback Lukes gamla dänga!
 
 
 
FRESH FROM CANADA! Den här låten vill jag höra på ett dansgolv och GO NUTS!
 
 
Disclosure träffar HELRÄTT med White Noise, axeldansar as fuck! (det är ett bra betyg) 
 
 
at last, Zeds Dead släpper sin nya  EP "Hot Sauce" den 29 januari, men bjuder på en minimix av ep:n som ni kan lyssna på här undeeeer
 

HIGHER

Kategori: Allmänt

dagens dänga, av älskade Baauer som levererar som vanligt!
 
 

Back 2 school

Kategori: Allmänt

 
21 januari, första dagen på sjukgymnastprogrammet på Karolinska Institutet.
vi är 70+ stycken i nya klassen, galet. hur ska man lära sig allas namn osv?! aja, finns större problem i världen.
campus är iaf fräscht, fina hörsalar av det jag har sett och det gick faktiskt väldigt smidigt att pendla hit. 
bara det att vi kommer har 4 kurser parallellt under våren, och hälften av dom är i Solna.. kommer nog bli kul ska ni se! 
har bara pratat med några få än så länge, men ska på kollo i några dagar i slutet av veckan så kommer nog bli kul!
ska faktiskt bli askul att börja plugga ordentligt igen, har saknat rutinerna! 
nu ska jag käka ngt, peace out!

BERLIN

Kategori: Allmänt

alltså, resa.
vem älskar inte det? att åka till nya ställen, upptäcka, utforska.
ett ställe som jag hoppas på att besöka under 2013 är Berlin.
billigt att åka dit, alla säger att det är en cool stad och där ligger också Boiler Room.
hur många creddiga djs som helst har spelat där, och för inte för länge sen så spelade den jävulskt underbara Gesaffelstein där.
klicka, lyssna, titta, njut.
 

Fetaste liveakten på P3 gulggalan!

Kategori: Allmänt

Dada Life bjuder på kunglig remix

Kategori: Allmänt

MOOMBAHTON FOREVER

Kategori: Allmänt

BÄSTA samlingslistan/skivan/albumet hitills i år! Moombahton foreeeever mah bitches. gillar verkligen hur dom har lagt ordningen, och blandar in lite gamla godingar (Beautician 2.0, renässans på den låten alltså!)
älskar, ÄLSKAR GTA.
 

Jan. 16, 2013

Kategori: Allmänt

Rukes

Kategori: Allmänt

jag hittade något ganska ovanligt, en intervju med DJ fotografen Drew Ressler, bättre känd som Rukes.
Han tar dom bästa, snyggaste, roligaste och mesta bilderna på några av det bästa och största i den elektroniska musik världen, check it out på rukes.com
 

RAW Remixer

Kategori: Allmänt

älskade Proxy har bjudit oss på några remixer på Raw. 
Både Haezer och South Central är favoritproducenter hos mig, men jag gillar faktiskt alla remixerna. 
South Central vinner med en liiiten marginal första platsen.

vad jag lyssnar på just precis nu

Kategori: Allmänt

1. skotsk electropop när den är som finast
2. TRAP MOTHERFUCKER
3. Slow trap, är helt besatt av den här låten just nu
4. BROMANCE killen himself, Brodinski remixar Justice, jag ryser just nu. (kanske är lite kallt också)
 
 

YOU, YOU LIED, I WAS RIGHT

Kategori: Allmänt

DOG BLOOD

Kategori: Allmänt

det här trodde jag faktiskt inte skulle hända, att Dog Blood spelar.
jag menar, när man är en duo av Skrillex och Boys noize så har man inte så mycket tid att spela tsm. men på holy ship hände det!
 

DO THE HARLEM SHAKE

Kategori: Allmänt

Sunday, Funday! är ni redo för att frossa i lite videoklipp? This time, är det Baauer som jag har valt ut!
 
Baauer, vilken smiley kille asså! och sjukt duktig. Men whats up med tjejen som intervjuar i första klippet? awkward. well well, enjoy!
 
 
Baauers set på Holy Ship, med fuldans av Gesaffelstein, Skrillex och Zedd. 
 
 
 
50 min set på Boiler Room
 
 
 

Dillon remixar Dada Life

Kategori: Allmänt

en liten snutt ur So Young So High, inte så typiskt Dillon om du frågar mig, anar jag en liten Vengaboysflört?
skulle inte förvåna mig alltså

WAWAWIWA

Kategori: Allmänt

hej! idag är det min födelsedag, hipp hurra!
 
eller ja, så festligt känns det inte. nu är man ju "vuxen" och så. det är ju inte lika mkt kalas då så att säga.
MEN har fått frulle på sängen OCH blivit bjuden på restaurang av mami.
 
och sen fick jag ett mejl som faktiskt gjorde min dag, ska på "intervju" för ett sjukt roligt extrajobb, ni får veta mer om det blir något mer! men kan säga att det är en utveckling från mitt bloggande här typ, hehehehehheheheh.
 
Nu ska jag ba mysa ner mig i soffan. 
 
pöss!
 

längtar till den 22 januari!

Kategori: Allmänt

Den danska producenten Mikkas har en ny låt på gång! men Amba Shepherds vackra stämma på, samma tjej som sjunger på Porter's Vandalism! jag tycker det låter väldigt lovande på den här dryga minuten som dom teasear oss med, banger!

Holy Ship

Kategori: Allmänt

Boys Noize, Justice, Gesaffelstein och en liten A-trak i bakgrunden.
första tanken som slår mig - hur snygg är inte det vita mixerbordet?!
andra tanken som slår mig - fan vad jag ville vara där
 
sen lite härligt avklätt från Diplo mitt i allt
 

Kaos

Kategori: Allmänt

JAJEMEN

Kategori: Allmänt

 
Julia, lyssna med dina beats. THE BASS WILL DESTROY YOU

enough is enough

Kategori: Allmänt

har börjat packa upp mina flyttlådor idag.. alla kökgrejer är uppe, men har inte orkat fixa med alla kläder riktigt än. dock plockade jag upp vågen, och testade den. skrek rakt ut, fyfaaaan vad gör jag med min kropp?!
nae, uppvaknande om något, jag har slappat till mig tillräckligt nu.
bara tanken på att äta födelsedagstårta på fredag gör mig illamående, nej blir bara tårta till alla andra känner jag.
och det är ju typiskt att man ligger sjuk när man är som mest peppad att gå tillbaka till gamla bra rutiner, men om halsen är bra imorgon så kan jag iaf ut och gå.
för fram tills skolan börjar så har jag ju faktiskt hur mycket tid som helst - kan promenera halva dagarna om det är så.
och sen kosten - hej sallad, keso, kvarg och kyckling!
men har lite planer för veckoslutet iaf!
imorgon ska jag klippa mig, baka tårta och åka och kolla på en lägenhet i huddinge. en tvåa till josse & adam, och om dom får den så har jag övernattningsställe iaf.. bättre än inget.
på fredag ska jag kolla på en annan lägenhet i skanstull, kommer inte ihåg så mycket om den för att vara ärlig.. men får se. och sen spelar kevin bandymatch i zinkensdamm! oj juste, fyller ju år då också.
och på lördag vankas det både rugbyträning och musikal med syster. ja, jag ska dra med henne på träningen också, hehe. 
får se hur det går, jag är iaf SJUKT sugen på att spela rugby, var ju en evighet sen!
 

Brodinski

Kategori: Allmänt

Diggar hans stil, älskar hans tatueringar, är BESATT av shortsen!
 
 

Givenchy

Kategori: Allmänt

gissa vem som har gjort musiken till Givenchy's nya reklam? han är mörkhårig, fransk, snygg, börjar på G och slutar på esaffelstein
 

dagens nya tunes

Kategori: Allmänt

 GTA's remix på Bless Di Nation är LÖJLIG, love it! 
och Zeds Dead har remixat coola Marina, love it aswell. lyssna in er!
After Midnight är ännu en ny låt från nya norska projektet Shuffletroat, AJ LAJKI fortsätt så Dennis!
och sist, popeskas remix på Bloody Beetroots senaste banger, daaauym!
 

So last year you guuuys (del 1)

Kategori: Allmänt

Januari: tränade, fyllde 20, vinterdeppade, fick min g12:a
 
Februari: Drack kaffe på en solig balkong, började använda tumblr igen, kollade på spartacus och åkte till sthlm och såg Knife Party och LMFAO
 
Mars: Maskinen släppte nytt album, jag taggade Umeå Open, spelade Sthlm Mini 7's och pajade knät i första matchen, kollade på ohälsosamt mkt deadmau5 ustreams
 
April: gick på Umeå Open, jag pratade med Zedd och Porter på telefon, dog starstruck döden, drömde om sommarens festivaler, lyssnade på musik 24/7 och var allmänt besatt
 
Maj: grillade korv vid älven, hade utflyttningsfest, finsittning, flyttade till studentrum och DANS DAKAR
 
Juni: började mitt jobb på sjökrogen, lyssnade på "Rage Valley" EP:n galet mycket, firade midsommar i Trosa och åkte på peace and love
 
Juli: jobbade massor, och åkte till emmaboda!!!
 
Augusti: Jobb, sola o supa i Cypern och äta, shoppa och tatueras i Edinburgh!
 
 
 

2012

Kategori: personligt

Gjorde du något som du aldrig gjort förut? sjukt mycket nytt faktiskt
Höll du några av dina nyårslöften? Nej, skulle bli mer piffig, blev nog mer sunkig
Blev någon av dina vänner föräldrar i år? Nope
Dog någon som stod dig nära? Ja, jo kan man säga
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? Mer tid
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 26 maj
Vad var din största framgång 2012? Kom på vad jag egentligen vill, och gjorde det
Största misstaget? la tid på fel saker
Har du varit sjuk eller skadat dig? knäskada, vanliga förkylningar
Bästa köpet? antagligen min tattoo
Vad spenderade du mest pengar på? mat & hyra (boring)
Gjorde någonting dig riktigt glad? Ohja
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? mer ångest och mer glädje
Vad önskar du att du gjort mer? umgåtts
Vad önskar du att du gjort mindre? jobbat
Hur tillbringade du julen? I norberg med pappas släkt
Blev du kär i år? Nej, men var på väg
Bästa boken du läste i år? vet inte, kanske hunger games böckerna
Största musikaliska upptäckten? OJ, det är för många
Något du önskade dig och fick? träffa massa människor som jag ser upp till
Något du önskade dig men inte fick? bra sommarväder
Vad gjorde du på din födelsedag? deppade
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Summerlove kanske
Vad fick dig att må bra? mina fina vänner
Vilken kändis var du mest sugen på? Porter!
De bästa nya människorna du träffade? Teodor, Anton, Malin, andra bra maxare och rugbyfolk
Mest stolt över? min självständighet
Högsta önskan just nu? Att allt fixar sig
 
 
 
 
 
 
listan snodde jag av porrmadde

jag är halvfrisk!

Kategori: Allmänt

men godmorgon på er!
här sitter en halvfrisk tjej, har inte hostat än, snorar inte och har bara liiiite ont i halsen. VINST!
och jag skulle ju ta tag i livet idag.. 
så  jag har mejlat lite jobb, jag är på väg in i duschen och ska nog fylla kylen sen.
oh and by the way, jag har tömt och fyllt på med ny musik (och vissa gamla godingar) i min spottanlista, check it ouuuut
 

have some previews!

Kategori: Allmänt

 
Charlie Darker har på senaste tiden blivit en av mina favoriter, han känns klockren! 
 

jag är kär

Kategori: Allmänt

Du är mina tankar

Kategori: Allmänt

Far & Son frosseri just nu
 
helst dom här två låtarna
 

HELIX

Kategori: Allmänt

JA JA JA JA JA
 

hostar och drömmer om glass

Kategori: Allmänt

hej!
vad jag gör just nu? jaaadu, jag ligger i sängen. hostar lite, bläddrar bland massa musik och önskar att jag hade en frys fylld med glass.
helgens bravader har satt sina spår, eller snarare inte gjort min förkylning bättre. den började ju smyga sig på redan i onsdags, och efter några dygn i sthlm är jag knappast frisk.
 
fredagen var det fest i sollentuna, jag var hög på hostmedicin och konstant irriterad på full kille med dumma rasistiska uttalanden som inte gick att diskutera med.
 
lördagen var det jvm final, dvs lunch och tjejhäng på O'learys medans juniorerna vek ner sig för USA.
sen mot hornstull, Abbys homecoming party och vin+öl+vin igen. Mbargo och biljardhejande (jag suger på biljard) och äcklig öl och awkward dans på Marie Leavue (sämst musik, säääämst dansgolv)
 
söndag var det bandy och frisk luft, uppfriskande!
 
idag? sängen. typ bara det.
 
imorgon ska jag ta tag i livet igen, lovar.
puss

2013, vi kommer dansa ihjäl oss.

Kategori: Allmänt

hitills inbokat i kalendern under 2013:
 
8 februari: Disclosure (Debaser Medis)
16 februari: Zedd (Debaser Medis)
 
13 april: Ellie Goulding (Strand, om det inte flyttas)
 
7 maj: Two Door Cinema Club (Debaser Medis)
 
31maj-1 juni Dans Dakar (okända klubbar och SU)
 
5-7 juli Unwind (Kärrgruvan, äh ska ju jobba men ändå)
 
23-28 juli Emmabodafestivalen (Emmaboda)
 
 
sen finns det hur mkt annat som helst som jag vill se/gå på. men vi får se va, känns ändå som jag ska ha ganska kul med det jag planerat in redan!
 
någon som vill hänka på ngt? HIT ME UP
 

bilder från G12:an december 2012

Kategori: Allmänt

NEW YEARS EVE

Kategori: Allmänt

2012 avslutades och 2013 skålades in på det spontanaste sättet hitills i min nyårshistoria.
tog bussen till Pernilla & Maria, njöt av finmiddag och fniss blandat med vin och fireballshots.
sen blev vi inbjudna att skåla in tolvslaget på en fest med en av Marias ragg, jamen visst, varför inte?
drack asti och kollade på fyrverkerier vid ängelbrektskyrkan innan vi drack lite mer champagne och började vårat 2013.