madelicious

musik, vardag och fest. puss.

För du var solskenet (och jag brukade vara ensam)

Kategori: Allmänt

Augusti.
åttonde jävla augusti, och vart tog den här sommaren vägen? känns som igår jag hade 30-dagars student SL-kort, men icke då.
min sommar blev en midsommarnattsdröm, inte visste jag då, i öl-och-vin-och-smuggelsprit-fyllan på midsommardagen, vad mina handlingar då skulle göra med resten av min sommar. 
jag hittade nämligen en väldigt fin person den kvällen, i fyllan och villan.
Han verkade vara Mr-Right-For-The-Night, inte kunde jag veta hur fin han verkligen, verkligen var. 
eller är, menar jag ju. 
overkligt, jag trodde inte jag kunde känna så mycket igen.
Som en dröm. En Midsommarnattsdröm.
på tal om det, numera gråter jag när jag hör den låten, av Håkan Hellström.
allt på grund utav sommarens bästa film.
Se "Känn ingen sorg" vare sig ni är Håkan-fans eller inte, fantastisk jävla film. 
12 dagar kvar på Sjökrogen, sen är jag tillbaka i mitt älskade Stockholm.
har inget boende än. ÄN. tänker fasen inte ge upp.
Men kommer inte kunna vara ifrån min pöjk för länge, så kommer nog hänga en del i Solna, hoppas jag.
får jag gå tillbaka och tjata lite om hur fin min man är?!
Folk som känner oss båda säger att vi passar så fint ihop, att jag inte kunde ha hittat en bättre kille.
att han har ett hjärta av guld. 
och det är klart att jag också ser det, hans hjärta glimmar lika mycket av guld som hans hår i solskenet.
tiden försvinner i hans famn. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: