madelicious

musik, vardag och fest. puss.

last night @ debban medis

Kategori: Allmänt

Amen tja! 
har tillbringat några dygn i Stockholm, torsdagen bjöd på dunderfylla med mina södertäljebruds Pernilla och Maria, resulterade i en kanonbaksmälla som jag sent kommer glömma.. men taggade om till fredagskvällen.
Söta Systrarna Wenell var kvällens festsällskap (5 av 5 toasters) och efter en förfest som går till historien (as usual när vi tre slås ihop) så dansade vi in på ett ganska tomt Debaser Medis. Och gud vad jag tycker synd om alla som inte var där! det var så sjukt bra musik, Proxy levererade smutsig och vass electro med en basgång som kändes i hela kroppen när man dansade. 
Mina förväntningar var ganska höga, och jag blev verkligen inte besviken!
någonstans mellan Raw och Dancing in the Dark så gick jag upp i atomer och dansade bland stjärnorna. 
Det var också skönt att det var i princip vi tre, och sen max tre tjejer till på hela stället, så det var aldrig kö till toan (win)
 
Så jag hoppas att alla fattar, när Proxy spelar i Stockholm nästa gång, missa det för guds skull inte!
 

fuck as drunk

Kategori: Allmänt

 
 

Dance of 2012

Kategori: Allmänt

OH JAG GRÅTER
 

och hur var julen gott folk?

Kategori: Allmänt

i ett ord: lång.
men nu är den fanimej slut! började med Mamma-julafton den 23:e, 24:e med pappa hos släkten i Norberg, igår var vi kvar i Norberg och idag avslutade vi med mormor.
jag har bara fått sjukt bra, praktiska och fina klappisar, är väldigt nöjd!
något sjukt praktiskt jag fick var ett presentkort hos frissan, OJOJOJ mina vänner, här ska håret klippas! 
mina stackars toppar är så klyvna så den ena sidan av strået inte kommer ihåg den andra längre.
resten av veckan blir reashopping, kompismys och FERREEEEEE.
perfa helt enkelt!
vi hörs o ses på stan, puss o kraam

saker jag ska leta efter på rean del 2: 15 underbara ting från Monki

Kategori: Allmänt

saker jag ska leta efter på rean del 1 : H&M

Kategori: Allmänt

Dan före dan före flyttdan

Kategori: Allmänt

På väg till mitt näst sista jobbpass på Max, det bubblar i magen av förväntan inför kommande veckor och månader, många bra saker händer just nu, hoppas turen håller i sig! Livet är galet bra just nu iaf, och jag hoppas ni som läser får en fantastisk jul! (Ja, jag passar på att skriva det redan nu)
Nu hörrni ska jag jobba, puss!

Senaste mixen från Porter Robinson

Kategori: Allmänt

Gulle-pojken Porter har laddat upp sin senaste mix, har inte hunnit lyssna än, men kan slå vad om att den äger.
puss!
 
 

Bra remixer av Dillon Francis

Kategori: Allmänt

eftersom jag alltid tjatar om att Dillon Francis är remixarnas kung så tänkte jag sammanställa ett litet inlägg med hans bästa remixer. 
Vi får väl se hur många det blir!
 
TOPP 3:
 
#1 Kill The Noise - tror den är mest känd, och en sån låt som man aldrig riktigt tröttnar på. en självklart etta!
 
#2 Daydreamer - Fluxan släppte den här och jag blev såld. Dillon remixade och jag dog. behöver jag säga mer? 
 
#3 Finale - franska gullpojken Madeon lät Dillon remixa en av sina senaste låtar. Bra val Hugo! 
 
Sen kommer lite fler favoriter:
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bacon-lazers

Kategori: Allmänt

 

Fredagsnatt

Kategori: Allmänt

 

Drunk?

bzzta tunesen på tuben just nu!

Kategori: Allmänt

 
 
 

Catch up

Kategori: Allmänt

jag är dålig på att blogga just nu. största anledningen är att jag nästan aldrig är ensam längre. men jag gillart, de sociala liveeet. men snart åker fruarna hem för jul, och jag är kvar sist, så snart blir ni BOMBADE med inlägg! vad har hänt sen sist då? ja, vi är EN VECKA från jul, jag flyttar hem igen på fredag och juste, blev antagen till Karolinska, så kan checka av en punkt på oroa-sig-listan! 
Jag smider roliga planer med Natty, planer som kommer märkas extra mycket här på bloggen när det beger sig tror jag.
jag har också redan bokat upp 50 % av vårens helger för roligheter! Rugbyturnering, Disclosure, Ellie Goulding och Two Door Cinema Club so far. VAD HÄRLIGT 2013 KOMMER BLI!
såhär ser jag ut numera också (varning, ingen förändring): 
 
 

Another Day

Kategori: Allmänt

Modestep + Popeska + xKore = banger. 
 
diggar videon också!!
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

 
efter att ni sett den här videon så fattar ni varför jag är så galet sugen på att se Major Lazer live!

såhär ser det ut utanför fönstret just nu

Kategori: Allmänt

Min nya favvo

Kategori: Allmänt

hörde den här låten i en mix någonstans, sen när emmaboda gjorde sitt första riktiga artistsläpp och jag skulle kolla in pleasurekraft lite mer (man kan typ bara Carny, erkänn) så kom den! den är konstig och så, men jag dansar galet mkt! enjoy!
 
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

 

Sökes: sällskap på Disclosure 8 februari

Kategori: Allmänt

Last Night

Kategori: Allmänt

hejhejhej! hade en awesome kväll på debaser slussen, de första som spelade va två killar som kallar sig Kill FM, känns väldigt oslipade och oerfarna.. blev inget tryck om man säger så.
Sen kom F.O.O.L upp, piskade upp stämingen totalt och spelade asbra låtar, många från nya EP:n = I LOVE.
Höjdpunkten blev ändå the Mainact, Zeds Dead, som leverade så brutalt!!
tunga basgångar, dubstepwobble, och överraskande mkt trap!
men efter 45 min fick dom avbryta setet, lokalen fylldes av poliser och ingen fick gå ut.
efter ett tag började dom släppa folk, men leggade alla och skrev upp personuppgifter, filmade alla osv.
tydligen hade någon trott att hen fått en kniv i magen av okänd person, men det visade sig vara ett födelsemärke som brustit... LOL.
 aja, innan dess va det kul iaf! 
här har ni lite jag filmade under kvällen:
 
 

Dagens Diplo

Kategori: Allmänt

dansa as fuck

Kategori: Allmänt

Kill The Radio

Kategori: Allmänt

gillartgillartgillartgillartgillart
 

Den där Borgore asså

Kategori: Allmänt

 
haha? haha. HAHA!

sjukt bra nyhet på Spotify!!!

Kategori: Allmänt

Nu jävlar i havet!!
 
nu har spotify börjat lägga upp mixar, så jäääkla bra!
t ex den här senaste mixen av Knife Party, perfekt att köra 30 minuter på crosstrainern till!
 
 
 
eller vad sägs om dryga timmen Deadmau5?
 
 

December

Kategori: Allmänt

sorry guuuys

Kategori: Allmänt

hejpåer
 
har varit lite frånvarande här, men det får man ibland!
sen sist så har jag jobbat, det har snöat massor och jag har bakat och adventsmyst!
just nu håller jag på och packar och förbereder outfits för kommande dagar, för imorgon sätter jag mig på bussen till stockholm och åker den långa vägen ner, tydligen ska det snöa också.. hoppas vi inte blir försenade.
Josse och Kevin möter mig upp mig, sen ska vi till Debaser Slussen och äntligen se Zeds Dead, F.O.O.L och Kill FM. känns som jag har tjatat om det här i en evighet nu!
ska bli extra kul att ta med lillebror, dom ska lära sig vilken musik man ska lyssna på tidigt!
taggelitaggtagg