madelicious

musik, vardag och fest. puss.

panik.

Kategori: Allmänt

jag vet inte vart den kommer ifrån, ångestkänslan som dyker upp ibland.
men nu är den här.
jag ligger i sängen och hjärtat dunkar som om jag har sprungit en mil, huvudet snurrar och jag kan inte lugna ner mig.
jag sätter på Wenellys lugna söndagslista, försöker blunda och låta musiken lugna mina upprörda sinnen.
det funkar inte så bra-
rastlös, vet inte vart jag ska ta vägen, känns som att hela universum faller ner och krossar mig.
varför?
ingen som helt jävla aning.
fan va ont i magen jag får.. varför är jag stressad?! finns ju inget att stressa över, ingenting som helst. 
det ordnar sig Madde, det gör det alltid. ta ett djupt andetag nu, och räkna till tio.

Kommentarer

  • Wenelly säger:

    Men gulle! Låter lite som att du har panikångestattack. Många vänner som har haft dom! Det bästa man kan göra är att fokusera på att andas. Låter aplöjligt, men det är någon underliggande stress som utlöser det. Oftast är det något som du inte har en aning om att du mår dåligt av.
    Tipsar av egen erfarenhet att det hjälper faktiskt att gå och prata med någon, om inte annat så kan dom kanske ge en professionell åsikt.

    Många kramar till dig!

    2012-09-13 | 08:10:18

Kommentera inlägget här: