madelicious

musik, vardag och fest. puss.

I kroppen min

Kategori: Allmänt

i somras på Peace and Love fick jag se mina highschool sweethearts Sugarplum Fairy spela igen, oj vilka flashbacks och vilken nostalgitripp! 
men fick också för första gången höra att Kristian, (som är trummis och har skrivit deras bästa låt Sweet Jackie) har besegrat cancer. blev så CHOCKAD för jag som gammalt fan borde haft koll på detta.
Mando Diao hade ställt upp och spelat Sweet Jackie 2011 på P&L för att den hade spelats varje år sen den skrevs, för att sugarplum inte kunde spela för Kristian var sjuk.
men han hade klarat sig, vunnit, överlevt.
 
men nu har han fått tillbaka sin cancer, och nu kommer han inte överleva. 
han skriver om sin sjukdom på ikroppenmin.blogspot.se  och han skriver väldigt, väldigt bra.
det gör så ont ända in i själen att läsa, och att veta, att han inte kommer klara sig. 
jag håller tummarna för ett mirakel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: